NAWIGACJA ELEKTRONICZNA
Ucz się razem z nami!
NAWIGACJA ELEKTRONICZNA
Nasze zajęcia nie są prowadzone w formie tradycyjnych i nudnych wykładów, lecz w sposób odpowiadający rzeczywistej nawigacji morskiej. Każdy kursant ma do dyspozycji komputer nawigacyjny, na którym poznaje tajniki morskiej nawigacji elektronicznej i ma możliwość nauczenia się pełnego wykorzystywania tej pomocy nawigacyjnej, która bezdyskusyjnie podnosi poziom bezpieczeństwa w trakcie rejsu. Uczymy się nawigować tak, jak byśmy byli na jachcie.
Na nasze szkolenia zapraszamy tych wszystkich, którym leży na sercu bezpieczeństwo własne i załogi w czasie rejsu.
Szkolenie przydatne jest również dla tych, którzy pracowali już na programach SAILCruiser, BOATCruiser lub NAVCruiser Pro, ponieważ program szkolenia ułożony został przez twórców tych programów i pozwala absolwentowi szkolenia na pełne i kompleksowe wykorzystywanie tajników i możliwości programów.
Dla posiadaczy legalnie nabytego oprogramowania SAILCruiser, BOATCruiser lub NAVCruiser Pro udzielamy zniżek w cenie szkoleń po przedstawieniu numeru licencji i potwierdzeniu licencji przez Navsim Technology Inc.
ZOBACZ RAMOWY PROGRAM ZAJĘĆ
1. GPS – NAVSTAR
- definicja systemu – satelity, stacje referencyjne, zasady korzystania i finansowania,
- jak jest wyznaczana pozycja – zasada działania systemu GPS,
- dokładność systemu i możliwe zakłócenia (odbicia, zniekształcenia, błędy),
- parametry jakościowe odczytu sygnału z GPS (VDOP, HDOP, PDOP),
- systemy pozycjonowania na świecie (GPS, DGPS (EGNOSS, WASS, MSAS), Glonas, Loran-C, Compass i inne) różnice w działaniu i przeznaczeniu,
- pozostałe parametry możliwe do odczytania z GPS’a (wysokość, prędkość, kierunek, czas).
2. MAPY ELEKTRONICZNE
- datum mapy i Geoida – rodzaje i różnice (WGS84, Krasowskiego, ED50 i inne),
- podział map elektronicznych: rastrowe i wektorowe (zalety, wady),
- typy map oficjalnych (CM93, S55, S57, S63),
- dostępne na naszym rynku mapy elektroniczne z podziałem na producentów i przeznaczenie (Garmin, Navionics, C-map (Jappesen), Furuno, S63, S57).
3. SYSTEM DO PROWADZENIA NAWIGACJI ELEKTRONICZNEJ
- zajęcia praktyczne – na przykładzie systemu SAILCruiser firmy Navsim,
- interfejs użytkownika – wygląd ekranu po starcie systemu,
- menu i pasek narzędzi – omówienie,
- ustawienie parametrów startowych systemu,
- jednostki miar (metry, mile),
- parametry jachtu (długość, prędkość maksymalna),
- położenie anten (GPS, AIS),
- wykresy biegunowe jachtu,
- parametry rejestracji trasy,
- parametry alarmów (głębokości, zejścia z trasy, przekroczenia obszaru itp.),
- przegląd możliwości systemu do nawigacji elektronicznej i zainstalowanych map,
- odczytywanie informacji z map,
- odczytywanie aktualnej pozycji,
- planowanie i modyfikacja trasy (wyznaczanie i kasowanie WP),
- ustalenie trasy halsowej,
- monitorowanie żeglugi po wyznaczonej trasie (alarmy opuszczenia wyznaczonej trasy, planowanie zwrotów, odczytywanie odległości i czasu dotarcia do punktów zwrotu),
- używanie markerów i komentarzy do zaznaczania i opisywania punktów charakterystycznych trasy,
- wykonywanie namiarów na inne jednostki pływające lub na punkty charakterystyczne,
- odczytywanie odległości od innych jednostek lub punktów charakterystycznych,
- obserwacja świateł (zasięg nominalny) i znaków nawigacyjnych,
- deklinacja (prezentacja na ekranie),
- człowiek za burtą – wykorzystanie możliwości programu,
- korzystanie z pozostałych alarmów (kolizyjny, awarii urządzeń, prędkości),
- korzystanie z graficznych wizualizacji tabel prądów i pływów (aktualnych w danej chwili i przewidywanych w przyszłości dla konkretnego akwenu),
- nanoszenie obiektów użytkownika (tras, opisów, zdjęć).
4. PRACA Z SENSORAMI
- podłączenie sensorów do portów w komputerze ( przyłącza, porty, szybkości transmisji danych, protokoły komunikacyjne NMEA 183 i NMEA 2000),
- instalacja sensorów zewnętrznych w systemie SailCruiser (GPS, anemometr, sonda, AIS, autopilot, radar) ręcznie lub automatycznie przy wykorzystaniu kreatora urządzeń,
- korzystanie z danych dostarczanych przez sensory (kurs, szybkość, głębokość, kierunek i siła wiatru, jednostki pływające w otoczeniu naszego jachtu),
- AIS nowa jakość w bezpieczeństwie żeglugi – jak wykorzystać AIS.
UWAGA: Program zajęć może ulec zmianie na wniosek uczestników Szkolenia!
Jesteś zainteresowany?
Napisz do nas. Przygotujemy ofertę specjalnie dla Ciebie!