NAWIGACJA ELEKTRONICZNA

KIEDY NAJBLIŻSZE SZKOLENIE?
TERMIN
MIEJSCE
CENA
STATUS
ZAPISY
ul. Ofiar Katynia 37,
41-808 Zabrze
300,00 zł
są miejsca
ZAPISZ SIĘ!

navsimJako jedyni w Polsce i jedni z nielicznych na świecie, uruchomiliśmy Mobilne Centrum Szkoleń autoryzowane przez producenta programów Navsim Technology Inc., które to programy służą do bezpiecznego nawigowania i obsługi morskich map elektronicznych.

Oferujemy Państwu szkolenia prowadzone w doskonale wyposażonej mobilnej sali wykładowej. W trakcie szkoleń każdy z uczestników ma możliwość kompleksowego zaznajomienia się z programem, pracując na indywidualnym stanowisku komputerowym.

Nasze zajęcia nie są prowadzone w formie tradycyjnych i nudnych wykładów, lecz w sposób odpowiadający rzeczywistej nawigacji morskiej. Każdy kursant ma do dyspozycji komputer nawigacyjny, na którym poznaje tajniki morskiej nawigacji elektronicznej i ma możliwość nauczenia się pełnego wykorzystywania tej pomocy nawigacyjnej, która bezdyskusyjnie podnosi poziom bezpieczeństwa w trakcie rejsu. Uczymy się nawigować tak, jak byśmy byli na jachcie.

Na nasze szkolenia zapraszamy tych wszystkich, którym leży na sercu bezpieczeństwo własne i załogi w czasie rejsu.

Szkolenie przydatne jest również dla tych, którzy pracowali już na programach SAILCruiser, BOATCruiser lub NAVCruiser Pro, ponieważ program szkolenia ułożony został przez twórców tych programów i pozwala absolwentowi szkolenia na pełne i kompleksowe wykorzystywanie tajników i możliwości programów.

Dla posiadaczy legalnie nabytego oprogramowania SAILCruiser, BOATCruiser lub NAVCruiser Pro udzielamy zniżek w cenie szkoleń po przedstawieniu numeru licencji i potwierdzeniu licencji przez Navsim Technology Inc.

1. GPS – NAVSTAR

  • definicja systemu – satelity, stacje referencyjne, zasady korzystania i finansowania,
  • jak jest wyznaczana pozycja – zasada działania systemu GPS,
  • dokładność systemu i możliwe zakłócenia (odbicia, zniekształcenia, błędy),
  • parametry jakościowe odczytu sygnału z GPS (VDOP, HDOP, PDOP),
  • systemy pozycjonowania na świecie (GPS, DGPS (EGNOSS, WASS, MSAS), Glonas, Loran-C, Compass i inne) różnice w działaniu i przeznaczeniu,
  • pozostałe parametry możliwe do odczytania z GPS’a (wysokość, prędkość, kierunek, czas).

2. MAPY ELEKTRONICZNE

  • datum mapy i Geoida – rodzaje i różnice (WGS84, Krasowskiego, ED50 i inne),
  • podział map elektronicznych: rastrowe i wektorowe (zalety, wady),
  • typy map oficjalnych (CM93, S55, S57, S63),
  • dostępne na naszym rynku mapy elektroniczne z podziałem na producentów i przeznaczenie (Garmin, Navionics, C-map (Jappesen), Furuno, S63, S57).

3. SYSTEM DO PROWADZENIA NAWIGACJI ELEKTRONICZNEJ

  • zajęcia praktyczne – na przykładzie systemu SAILCruiser firmy Navsim,
  • interfejs użytkownika – wygląd ekranu po starcie systemu,
  • menu i pasek narzędzi – omówienie,
  • ustawienie parametrów startowych systemu,
  • jednostki miar (metry, mile),
  • parametry jachtu (długość, prędkość maksymalna),
  • położenie anten (GPS, AIS),
  • wykresy biegunowe jachtu,
  • parametry rejestracji trasy,
  • parametry alarmów (głębokości, zejścia z trasy, przekroczenia obszaru itp.),
  • przegląd możliwości systemu do nawigacji elektronicznej i zainstalowanych map,
  • odczytywanie informacji z map,
  • odczytywanie aktualnej pozycji,
  • planowanie i modyfikacja trasy (wyznaczanie i kasowanie WP),
  • ustalenie trasy halsowej,
  • monitorowanie żeglugi po wyznaczonej trasie (alarmy opuszczenia wyznaczonej trasy, planowanie zwrotów, odczytywanie odległości i czasu dotarcia do punktów zwrotu),
  • używanie markerów i komentarzy do zaznaczania i opisywania punktów charakterystycznych trasy,
  • wykonywanie namiarów na inne jednostki pływające lub na punkty charakterystyczne,
  • odczytywanie odległości od innych jednostek lub punktów charakterystycznych,
  • obserwacja świateł (zasięg nominalny) i znaków nawigacyjnych,
  • deklinacja (prezentacja na ekranie),
  • człowiek za burtą – wykorzystanie możliwości programu,
  • korzystanie z pozostałych alarmów (kolizyjny, awarii urządzeń, prędkości),
  • korzystanie z graficznych wizualizacji tabel prądów i pływów (aktualnych w danej chwili i przewidywanych w przyszłości dla konkretnego akwenu),
  • nanoszenie obiektów użytkownika (tras, opisów, zdjęć).

4. PRACA Z SENSORAMI

  • podłączenie sensorów do portów w komputerze ( przyłącza, porty, szybkości transmisji danych, protokoły komunikacyjne NMEA 183 i NMEA 2000),
  • instalacja sensorów zewnętrznych w systemie SailCruiser (GPS, anemometr, sonda, AIS, autopilot, radar) ręcznie lub automatycznie przy wykorzystaniu kreatora urządzeń,
  • korzystanie z danych dostarczanych przez sensory (kurs, szybkość, głębokość, kierunek i siła wiatru, jednostki pływające w otoczeniu naszego jachtu),
  • AIS nowa jakość w bezpieczeństwie żeglugi – jak wykorzystać AIS.

UWAGA: Program zajęć może ulec zmianie na wniosek uczestników Szkolenia!

Jesteś zainteresowany? Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą.